tirsdag 12. februar 2008

Nytt dekk

Da er teak bestil på Isegran etter nøye oppmåling, ref oversikt under

Stav nr

Totalt lengde

Split

Kommentar

Stav 1

13,25

4,65 + 8,6

Legger en skjøt under blokk for lensetakkel

Stav 2

13,10


Har ingen naturlige steder å gjemme en skjøt

Stav 3

12,95

7,65 + 5,3

Legger en skjøt ved punkt for blokk til fokka

Stav 4

12,80

3,43 + 9,37

Legger en skjøt ved påfylling diesel (symmetri begge sider)

Stav 5

12,65

3,82 + 8,83

Legger skjøt ved vinsj

Stav 6

12,45

3,78 + 8,67

Legger skjøt ved vinsj

Stav 7

12,15

3,60 + 8,55

Legger skjøt ved vinsj

Stav 8

10,75

0,5 + 0,95 + 1 + 7,78 + 0,52

Naturlig brudd ved luke akterdekk, fordekk etc

Stav 9

9,35

0,3* + 0,9 + 7,8 + 0,35

Naturlig brudd ved luke akterdekk, fordekk etc

Stav 10

7,55

0,9 + 6,4 + 0,25*

Naturlig brudd ved luke akterdekk, fordekk etc

Stav 11

6,15

0,9 + 4,65 + 0,6

Naturlig brudd ved luke akterdekk, fordekk etc

Stav 12

1,45

0,9 + 0,55

Naturlig brudd ved luke akterdekk og fordekk

Stav 13

1,45

0,9 + 0,55

Naturlig brudd ved luke akterdekk og fordekk

Stav 14

1,25

0,7 + 0,55

Naturlig brudd ved luke akterdekk og fordekk

Stav 15

1,05

0,5 + 0,55

Naturlig brudd ved luke akterdekk og fordekk

Stav 16

0,65

0,25 + 0,40*

Naturlig brudd ved luke akterdekk og fordekk

Tot halve dekket:

129,00



Opprinnelig stav breddes er 40mm. Der merket med * er eksisterende stav bredde opp til 80mm

I tillegg har jeg behov for teak til dørk i cockpit + styrebrønn

Totalt dørkareal hele cockpiten = 1,85m x 0,9m

Totalt for hele styrebrønn 14 lengder á 0,6 meter

Eksisterende dekksstaver har not og fjær, total orgianl tykkelse = 24,5 mm fordelt som følger:

- Over fjær = 11,3 mm

- Fjær = 4,8 mm

- Under fjær = 8,4 mm

Naturlig å høvle ned til topp fjær slik at jeg må bygge opp 11,3 mm , dette vil bygges opp igjen og utgjøre epoxy, duk (evt 2 lag) + teak.. Dersom teak’en har max tykkelse 9mm vil jeg vurdere å evt legge finér og høvle mer enn 11,3 mm av orginaldekket. I utganspunktet hadde vi ikke tenkt å legge finér, kun epoxy og duk, men jeg må ha litt å pusse på etter at dekket natet

Fordelen med not/fjær i eksisterende dekksmateriale er at det gir en god dybdeindikasjon når jeg høvler ned dekket




Informasjonen under ligger fast på denne forsiden. Vil du se eldre innlegg kan du klikke på linken
Eldre innlegg på linjen over eller velge fra menyen Let i Arkivet ute til høyre der du finner alle innlegg i kronlogisk rekkefølge. Alternativt kan du velge å se alle innlegg merket med en spesiell Etikett, også dette fra menyen ute til høyre som heter Vis alle merket