tirsdag 1. april 2008

Nytt rullesystem bestilt

Da har jeg etter 1,5 år bestemt meg for å gå for Furlex Trough-Deck løsning (produktkatalog, se s.116). Grunnen til at det blir gjort nå er fordi jeg får nytt dekk med nye midtfisker, det er ikke fristende å lage hull til gammelt beslag for siden å erstatte dette med et rullesystem.


Har vært plaget av at dekksbeslaget er bredere enn midtfisk og at beslaget ikke er 100% tett. Men dette får jeg nå la passere da det oppveies av alle fordelene. Etter at det nye dekket er på plass så vil jeg også montere de 2 nye vinsjene nærmere styrbrønnen, summen av dette gjør at det vil bli betydlig lettere å seile Marina alene - i tillegg til sikkerheten som det gir at et forseil stort sett alltid vil være i beredskap.

Løsningen er bestilt med mulighet for elektrisk kontroll, med elektrisk styring vil det fortsatt være mulig med manuell kontroll dersom man mangler strøm, men den løsningen er dessverre dårlig så jeg får jobbe med et alternativ.


Litt spent på hvordan det vil være å rigge båten, det vil være en fordel at rullen som sitter montert under dekk ikke følger forstaget, som ved konvensjonelle løsninger over dekk, ved nedrigging




Informasjonen under ligger fast på denne forsiden. Vil du se eldre innlegg kan du klikke på linken
Eldre innlegg på linjen over eller velge fra menyen Let i Arkivet ute til høyre der du finner alle innlegg i kronlogisk rekkefølge. Alternativt kan du velge å se alle innlegg merket med en spesiell Etikett, også dette fra menyen ute til høyre som heter Vis alle merket