mandag 2. juni 2008

Nytt dekk - Status 1.juni 2008

Fikk problem med leveranse av teak men ble reddet av Abrahammson på Orust der jeg fikk kjøpt en planke med rettskåren (slik dekksplank skal være) og som har teninger som følgfer staven. Denne har jeg nå ved hjelp av Sollerud Kystkultursenter fått skåret opp og vi er nå inne i siste fase av legging av teak. Nå har vi nok teak til å komme helt i mål, om noen dager så vil det være kun akterdekket og fordekket som gjennstår. Imidlertid har varmen siste tiden vært brysom og Marina har fått mange store tørkesprekker som jeg ennå ikke helt vet hvordan jeg skal forholde meg til. Endel av disse er i fribordet og det er fristende å luse disse, men jeg er redd av materialene har krympet så mye at det kan bli et motsatt problem når vi kommer på sjøen igjen. Under vann kommer jeg nok mest sannsynlig til å bruke farm, og heller ta en nye status til høsten nå vi er tilbake på land.

På bildet ser du 430 g/kvm diagonalvevd glassfiberduk som ble limt på toppen av orginaldekket og som underlag for teakstavene, bildet er mange uker gammelt nå...




Informasjonen under ligger fast på denne forsiden. Vil du se eldre innlegg kan du klikke på linken
Eldre innlegg på linjen over eller velge fra menyen Let i Arkivet ute til høyre der du finner alle innlegg i kronlogisk rekkefølge. Alternativt kan du velge å se alle innlegg merket med en spesiell Etikett, også dette fra menyen ute til høyre som heter Vis alle merket