Da er teak bestil på Isegran etter nøye oppmåling, ref oversikt under
Stav nr | Totalt lengde | Split | Kommentar |
Stav 1 | 13,25 | 4,65 + 8,6 | Legger en skjøt under blokk for lensetakkel |
Stav 2 | 13,10 | | Har ingen naturlige steder å gjemme en skjøt |
Stav 3 | 12,95 | 7,65 + 5,3 | Legger en skjøt ved punkt for blokk til fokka |
Stav 4 | 12,80 | 3,43 + 9,37 | Legger en skjøt ved påfylling diesel (symmetri begge sider) |
Stav 5 | 12,65 | 3,82 + 8,83 | Legger skjøt ved vinsj |
Stav 6 | 12,45 | 3,78 + 8,67 | Legger skjøt ved vinsj |
Stav 7 | 12,15 | 3,60 + 8,55 | Legger skjøt ved vinsj |
Stav 8 | 10,75 | 0,5 + 0,95 + 1 + 7,78 + 0,52 | Naturlig brudd ved luke akterdekk, fordekk etc |
Stav 9 | 9,35 | 0,3* + 0,9 + 7,8 + 0,35 | Naturlig brudd ved luke akterdekk, fordekk etc |
Stav 10 | 7,55 | 0,9 + 6,4 + 0,25* | Naturlig brudd ved luke akterdekk, fordekk etc |
Stav 11 | 6,15 | 0,9 + 4,65 + 0,6 | Naturlig brudd ved luke akterdekk, fordekk etc |
Stav 12 | 1,45 | 0,9 + 0,55 | Naturlig brudd ved luke akterdekk og fordekk |
Stav 13 | 1,45 | 0,9 + 0,55 | Naturlig brudd ved luke akterdekk og fordekk |
Stav 14 | 1,25 | 0,7 + 0,55 | Naturlig brudd ved luke akterdekk og fordekk |
Stav 15 | 1,05 | 0,5 + 0,55 | Naturlig brudd ved luke akterdekk og fordekk |
Stav 16 | 0,65 | 0,25 + 0,40* | Naturlig brudd ved luke akterdekk og fordekk |
Tot halve dekket: | 129,00 | | |
Opprinnelig stav breddes er 40mm. Der merket med * er eksisterende stav bredde opp til 80mm
I tillegg har jeg behov for teak til dørk i cockpit + styrebrønn
Totalt dørkareal hele cockpiten = 1,85m x 0,9m
Totalt for hele styrebrønn 14 lengder á 0,6 meter
Eksisterende dekksstaver har not og fjær, total orgianl tykkelse = 24,5 mm fordelt som følger:
- Over fjær = 11,3 mm
- Fjær = 4,8 mm
- Under fjær = 8,4 mm
Naturlig å høvle ned til topp fjær slik at jeg må bygge opp 11,3 mm , dette vil bygges opp igjen og utgjøre epoxy, duk (evt 2 lag) + teak.. Dersom teak’en har max tykkelse 9mm vil jeg vurdere å evt legge finér og høvle mer enn 11,3 mm av orginaldekket. I utganspunktet hadde vi ikke tenkt å legge finér, kun epoxy og duk, men jeg må ha litt å pusse på etter at dekket natet
Fordelen med not/fjær i eksisterende dekksmateriale er at det gir en god dybdeindikasjon når jeg høvler ned dekket